donderdag 10 september 2020

Schuine Strepen Deken

  - English below -


Zoals de meesten van jullie weten haak ik vaker met het Fonty garen. Dit keer ben ik aan de slag gegaan met Guéret. 


Deze prachtige 100% merino wol is gemaakt van lange dunne merinovezels van 21 micron. Doordat het behoorlijk sterk is getwijnd met een gemiddelde spanning is de stekendefinitie bij dit garen goed zichtbaar. Het garen is geschikt voor haaknaald 3,5 / 4 mm. Per bol van 50 gram is er 125 m.


Benieuwd geworden naar de beschikbare kleuren? Op FairYarns vind je een overzicht van alle kleuren.


Met 7 bollen ben ik aan de slag gegaan en haakte ik een dekentje van circa 75 x 85 cm. Natuurlijk is het heel eenvoudig om deze afmetingen aan te passen naar ieder gewenst formaat.


Download hier het gratis patroon inclusief haakdiagram. 


Ik vind het leuk om jullie gehaakte deken(tje)s te zien. Dus heb je de deken gehaakt en vind je het leuk om deze te delen op Instagram. Tag mij dan in jouw foto en gebruik #schuinestrependeken. Dan kom ik een kijkje nemen.


Heel veel haakplezier!


Liefs Carolien






Dit patroon is ontworpen door Created by Carolien. Het is niet toegestaan het patroon te delen, verspreiden, vertalen of kopiëren. Het is wel toegestaan het gehaakte product in een kleine oplage te verkopen.


Diagonally Striped Blanket


As most of you know I often crochet with the Fonty yarn. This time I started working with Guéret.


This beautiful 100% merino wool is made of long, thin 21 micron merino fibers. Because it is quite strongly twined with medium tension, the stitch definition is clearly visible with this yarn. The yarn is suitable for crochet hook 3,5 / 4 mm. Ther is 124 m per ball of 50 grams.


Curious about the available colors? At FairYarns you will find an overview of all colors.


I started working with 7 balls and crocheted a blanket of approximately 75 x 85 cm. Of course it is very easy to adjust these dimensions to any desired size.


Download the free pattern including a crochet chart here.


I'd love to see your progress and completed blankets, I'm sure they will be beautiful! Please use #diagonallystripedblanket on Instagram and tag me, so I can see it. 

Have fun crocheting!

Love Carolien

This pattern is designed by Created by Carolien. I do not give my permission to have my pattern shared, distributed, translated or copied. You may however sell your handmade items that use this pattern.

2 opmerkingen:

  1. Een hele mooie deken heb je ontworpen! En vast ook heerlijk zacht, met dit merino wolletje.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat ontwerp jij toch mooie haakpatronen. Dankjewel daarvoor. Ik heb een linkje geplaatst naar deze pagina.
    Groetjes,
    Lisa

    BeantwoordenVerwijderen