maandag 8 februari 2021

Nimbus omslagdoek

    - English below -



Op het moment dat ik deze blog schrijf valt er nog een klein beetje motsneeuw naar beneden. Ik woon midden in de polder in Noord-Holland. Alles om ons heen is wit en het waait flink. Heel af en toe komt er een fietser voorbij geglibberd. Ik ben maar wat blij dat ik lekker binnen kan blijven. Sneeuw vind ik leuk, alleen in combinatie met die harde wind vind ik er niks aan. Maar als ik dan toch echt naar buiten moet dan wikkel ik me het liefst in een hele grote en warme omslagdoek. 


Het patroon van mijn nieuwe lievelingsomslagdoek deel ik hieronder met jullie. Voor deze omslagdoek van circa 230 cm breed (na blocken) gebruikte ik 7 bollen Nimbus van Fonty. 


Nimbus een is een garen bestaande uit 100% merino wol van Europese schapen uit Portugal en d'Arles (Zuid-Frankrijk). Per bol van 50 gram is er circa 150 m.


Benieuwd geworden naar de beschikbare kleuren? En waar het garen verkrijgbaar is? Op FairYarns vind je een overzicht van alle beschikbare kleuren en wolwinkels die het garen verkopen. 


Download hier het gratis patroon. 


Ik vind het leuk om jullie gehaakte omslagdoek(en) te zien. Dus heb je de omslagdoek gehaakt en vind je het leuk om deze te delen op Instagram. Tag mij dan in jouw foto en gebruik #createdbycarolien. Dan kom ik een kijkje nemen.


Heel veel haakplezier!


Liefs Carolien





Dit patroon is ontworpen door Created by Carolien. Het is niet toegestaan het patroon te delen, verspreiden, vertalen of kopiëren. Het is wel toegestaan het gehaakte product in een kleine oplage te verkopen.


Nimbus shawl


The moment I write this blog there is still a little bit of snow falling down. I live in The Netherland, in the middle of the polder. Everything around us is white and it's windy. Every once in a while, a cyclist comes by. I'm so glad I can stay inside. I like snow, but not in combination with strong wind. But if I really have to go outside, I prefer to wrap myself in a very large and warm shawl.


I share the pattern of my new favourite shawl with you below. For this shawl, it's about 230 cm wide (after blocking), I used 7 skeins of Nimbus from Fonty. 


Curious about the available colors? At FairYarns you will find an overview of all colors.


Download the free pattern here.


I'd love to see your progress and completed shawls, I'm sure they will be beautiful! Please use #createdbycarolien on Instagram and tag me, so I can see it. 

Have fun crocheting!

Love Carolien

This pattern is designed by Created by Carolien. I do not give my permission to have my pattern shared, distributed, translated or copied. You may however sell your handmade items that use this pattern.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten